Case Holiday Club Tampereen Kylpylä

Holiday Club Tampereen Kylpylä

Rakennusautomaatiojärjestelmän ja huonesäätimien modernisointi lisää viihtyvyyttä.

Hyödyt

Huonesäätimien päivitys säästää energiaa

Asiakasviihtyvyys parantuu

Holiday Club Tampereen Kylpylä on kylpylä- ja kokoushotelli Tampereella, aivan Näsijärven rannalla. Integrio toteutti hotellirakennukseen rakennusautomaation ja huonesäätimien uusimistyöt. Toteutuksella tähdättiin asiakasviihtyvyyden laadun parantamiseen. Samalla se oli myös ympäristöteko. Integrion työskentely jätti kokonaisuutena erittäin positiivisen kuvan.

Hotellirakennus sijaitsee puuvillakehräämön kupeessa. Huoneita on yhteensä 92, joista saunallisia sviittejä järvinäköalalla on yhteensä 22 ja Superior-huoneita 10. Loput ovat standardihuoneita.

– Ihmiset tulevat tänne nauttimaan unelmalomasta ja viettämään laatuaikaa, kertoo hotellin johtaja Petri Alanko.

Hankkeella tähdättiin asiakasviihtyvyyden laadun parantamiseen sekä ympäristötekooN

Integrio suoritti hotellirakennukseen rakennusautomaation ja huonesäätimien uusimistyöt. Aiempi AtmosCare-rakennusautomaatiojärjestelmä modernisointiin uuteen EcoStruxure -järjestelmään niin, että aiempien alakeskuksien IO-moduulit voitiin säilyttää. Uudistus toi tullessaan modernit ja käyttäjäystävälliset valvomografiikat sekä käyttöliittymän. Automaatiojärjestelmä liitettiin tietoturvalliseen ja pilvipohjaiseen Schneider Electric Cloud – valvomopalveluun.

Huonesäätimien päivitys säästää energiaa

Huonesäätimien päivitys piti pystyä toteuttamaan niin, että se häiritsisi hotellin normaalia toimintaa mahdollisimman vähän. Järjestelmässä hyödynnettiin Schneider Electric SE8000 -sarjan huonesäätimiä sekä muun muassa langattomia lisäantureita. Järjestelmä tunnistaa, onko huone varattu vai ei ja säätää jäähdytystä sopivasti. Vieraan saapuessa järjestelmä sytyttää valot automaattisesti ja vieraan poistuessa sammuttaa ne energian säästämiseksi.

– Huoneeseen tultaessa on yleensä aina mukana jokin kantamus. Nyt valot syttyvät automaattisesti ilman, että asiakkaan tarvitsee etsiä pimeässä kytkimiä tai avainkorttikoteloa. Tällaisilla pienillä teoilla saamme asiakkaille hyvää fiilistä, Alanko sanoo.

– Saamme myös säädettyä huoneisiin miellyttävän huoneilman. Se lisää viihtyvyyttä, jää mieleen ja luo halun palata uudelleen, Alanko jatkaa.

Integrio huomioi hienosti hotellin ansaintalogiikan

Uusimistyöt suunniteltiin tarkkaan niin, ettei hotellia tarvitsi sulkea niiden vuoksi yhtenäkään päivänä. Alanko on hyvin tyytyväinen siihen, kuinka Integrio oli valmis joustamaan ja ottamaan huomioon hotellin ansaintalogiikan.

– He tekivät sovitut asennustyöt ihan kuin lennosta. He joustivat hyvin ja ymmärsivät ansaintalogiikkamme. Ajatuksemme kohtasivat tässä hienosti, Alanko kuvailee.

– Hankkeen maaliin vieminen jätti erittäin positiivisen mielikuvan. Integrion henkilökunta oli osaavaa. Heidän tuotteensa on hyvä ja voin ehdottomasti suositella heitä muillekin alan toimijoille, Alanko summaa.

Hankkeella tähdättiin asiakasviihtyvyyden laadun parantamiseen sekä ympäristötekoon.

Kysy lisätietoja

Timo Silver

Myyntijohtaja
Integraatiot
timo.silver@integrio.fi
050 589 1397
Tampere